خواص رب گوجه فرنگی خانگی

رب ها در سفره های ما ایرانیان یک ماده بسیار مفید به حساب می آیند و خواص رب گوجه فرنگی خانگی به قدری زیاد است که در این مقاله تمام جزئیاتی را که در مورد رب ها باید بدانید برای شما خواهیم گفت پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه برای خوشمزه تر و بهتر شدن غذا از رب های زیادی استفاده می کنیم زیرا این چاشنی فوق العاده به هر غذایی اضافه می شود غذا را به خوشمزه ترین حالت ممکن تبدیل می کند.

این چاشنی بسیار لذیذ و لذیذ باعث می شود طعم بهتر غذا را احساس کنیم و این محصول در کشور ما ایران بسیار پرمصرف است و متقاضیان زیادی دارد، البته این چاشنی فقط مختص کشور ما نیست و این محصول در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پر مصرف ترین چاشنی های دنیا محسوب می شود و همه می دانند که اگر از رب گوجه فرنگی در غذای خود استفاده کنند، آن غذا به یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا تبدیل می شود.

باید گفت که امروزه مصرف آن به شدت افزایش یافته است و یکی از اقلام اصلی سبد غذایی ما انسان ها محسوب می شود.

خواص رب گوجه فرنگی

همانطور که گفته شد رب ها یکی از اصلی ترین اقلام مورد استفاده بشر امروزی هستند که می توانند طعم هر غذایی را منحصر به فرد کنند و باید گفت که خواص رب گوجه فرنگی نیز بسیار زیاد و برای انسان بسیار مفید است زیرا حاوی همان مواد و املاحی است که در گیاه گوجه فرنگی وجود دارد و همین باعث شده است که از این چاشنی بی نظیر استفاده کنیم.

این را هم باید بدانید که رب گوجه فرنگی در هر غذایی قابل استفاده است و در ایران از این چاشنی بسیار استفاده می شود به خصوص در مراسم رسمی که ایرانی ها نذری می دهند این چاشنی بسیار پرکاربرد است.

در ایران از قدیم الایام رسم بر این بوده که در تابستان قوطی های گوجه فرنگی را در دیگ ها خالی می کردند و این گوجه ها را آنقدر حرارت می دادند که گوجه ها سفت می شد و آب آن خشک می شد و بعد بیرون می آوردند تا خنک شد و به همین راحتی خمیر درست کردند.

امروزه نیز از همین روش ها برای تولید رب گوجه فرنگی استفاده می شود، اما باید بدانید که روش های سنتی که با دست استفاده می شود بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه با پیشرفت علم، تکنولوژی و صنعت، سایر روش های سنتی کنار گذاشته شده است.

جایگزینی با ماشین آلات جدید نشان داده اند که توانایی کار و تولید رب بیشتری دارند و به همین دلیل از این دستگاه ها بیشتر از روش های سنتی استفاده می شود، البته باید گفت که روش های سنتی تولید رب گوجه فرنگی همچنان در ایران طرفداران خود را دارد و می توان گفت در روش های سنتی رب گوجه فرنگی با کیفیت بسیار بالاتری تولید می شود که امروزه استفاده از رب ها بسیار فراگیر شده است و از این محصولات در تمامی رستوران ها و آشپزخانه ها استفاده می شود.

اگر دوست دارید بدانید برای اولین بار رب گوجه فرنگی در کجا تولید شده است، باید بدانید که این ایتالیایی ها بودند که برای اولین بار آن را ساختند و برای پختن اسپاگتی خود گوجه فرنگی را پوست می گرفتند پوره درست می کردند و از آنجا بود که این چاشنی بسیار پرکاربرد به دنیا معرفی شد تا همه بتوانند از این محصول بسیار مفید استفاده کنند و برای تولید این محصولات آن را در شیشه ها می گذاشتند و به دیگران می دادند. داشتند می فروختند

امروزه صنعت پخت میوه و رب گوجه فرنگی به یکی از بزرگترین صنایع دنیا تبدیل شده است و باید دانست که برای جلوگیری از کپک زدن و فساد از سرکه استفاده می کنند و برای جلوگیری از کپک زدن رب ها را با کمی سرکه مخلوط می کنند و باید این کار را انجام دهند.

لازم به ذکر است که رب علاوه بر طعم بسیار خوبی که به غذا می دهد دارای خواصی است که برای بدن ما بسیار مفید است و این موارد می تواند در رشد مناسب بدن و همچنین بدن ما تاثیر بسزایی داشته باشد و این را هم یادآوری کنیم که رب های باکیفیت رنگ کاملا قرمز و بوی بسیار مطبوعی دارند.

برای تهیه رب گوجه فرنگی کافیست به بازار بروید و بهترین گوجه فرنگی ها را برای خود انتخاب کنید و آبدارترین آنها را برای خود بگیرید و پس از خرید آن ها را کاملا بشویید و بگذارید گوجه ها کاملا خشک شوند و بعد از این مراحل آن را تکه تکه کرده و به مدت پانزده ساعت در زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهند تا پوست آن کاملا جدا شود و بعد از این مراحل باید این گوجه ها را روی صافی گذاشته و عصاره گوجه فرنگی را بگیرید و بعد از خارج کردن عصاره باید آنها را در قابلمه بریزید و بجوشانید تا غلیظ شوند و زمان پخت بستگی به عصاره و مدت زمان حرارت دادن دارد و سپس رب گوجه فرنگی به دست آید. باید آنها را در ظرف های شیشه ای ریخته و در یخچال قرار دهید.

امروزه استفاده از رب در پخت غذاهای ما باعث شده است که همه کشورها این چاشنی فوق العاده را تولید کنند و این محصول را به صورت گسترده در اختیار مردم خود قرار دهند تا همگان بتوانند از این چاشنی که جزء اصلی زندگی بشر امروزی است استفاده کنند و از آن بهره ببرند و کسانی که از این رب ها استفاده می کنند باید بدانند که رب ها باید رنگ قرمز داشته باشند و بوی نامطبوع نداشته باشند در غیر این صورت نباید از آن استفاده کنند.

برای تهیه این رب های بسیار مرغوب می توانید به این مجموعه به صورت آنلاین مراجعه کنید و در غذاهای خود استفاده کنید.