طرز تهیه رب گوجه خانگی آفتابی با ذکر نکات فوق العاده طلایی

رب انار خانگی شهرضا از چاشنی هایی است که هم‌ برای طعم غذا و هم برای رنگ و لعاب آن استفاده می شود. این محصول را می توان به صورت آماده از بازار تهیه کرد. اما برخی مصرف کنندگان معتقد هستند هیچ وقت یک رب شرکتی کیفیتی به اندازه نمونه های خانگی ندارد. به همین دلیل تلاش می کنند تا در منزل این‌ محصول را تهیه کنند. طبیعتا تهیه رب به صورت خانگی می تواند وقت گیر باشد اما مزیتی که دارد این است که شما به خوبی می دانید از چه مواد اولیه ای برای این کار استفاده شده است. از آن جایی که تهیه رب به صورت خانگی بسیار پر طرفدار است تصمیم داریم تا در این بخش به بررسی طرز تهیه رب گوجه خانگی آفتابی بپردازیم.

طرز تهیه رب گوجه خانگی

چگونه ربی خوشمزه و خوش رنگ در خانه تهیه کنیم؟ قبل از اینکه به بررسی طرز تهیه این محصول بپردازیم باید بدانید که تهیه رب به نسبت زحمت زیادی دارد و ممکن است وقت قابل توجهی را هم از شما بگیرد. از این رو اگر وقت‌ کافی ندارید شاید این کار برای شما چندان مناسب نباشد. در نقطه مقابل اما در صورت داشتن تایم کافی، پخت رب می تواند برای شما مناسب باشد چرا که در این صورت به صورت صد در صدی از کیفیت رب اطمینان دارید.

طبیعتا در شروع کار آماده کردن رب انار سال ۱۴۰۱ نیاز به شستن و پوست کندن انارها است. مقداری گوجه بسته به نیاز خود بشویید و آن ها را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید. پس از آن باید تکه های گوجه را در قابلمه ای با حرارت زیاد قرار بدهید تا به خوبی نرم بشوند. از آن جایی که حرارت زیاد است، باید توجه داشته باشید که گوجه های شما ته نگیرند چرا که این کار می تواند طعم رب شما را تحت تاثیر قرار بدهد.

پس از مدتی که گوجه ها نرم شدند، می توانید آن ها را از روی گاز بردارید. برای اطمینان از نرم شدن گوجه، باید به جدا شدن پوست از گوشت گوجه توجه کنید. اگر پوست به راحتی جدا شد، گوجه شما کامل نرم شده است. در این مرحله نیاز است تا مواد موجود در دیگ را از صافی عبور بدهید. این کار با هدف گرفتن پوست های اضافه گوجه و تخم های آن است. وجود این مواد می تواند رب شما را مستعد کپک کند.

مواد عبور داده شده از صافی را باید در به صورت جداگانه در دیگ دیگری به صورت ملایم حرارت بدهید. هدف از این کار افزایش غلظت مواد است. باید حرارت ملایم تا زمانی داده بشود که مواد شما به غلظت کافی رسیده باشند. در حین دادن حرارت ملایم به رب باید نمک و مقداری روغن به مواد گفته شده اضافه کنید. ابتدا نمک را اضافه کنید و پس از کمی مخلوط کردن مقداری روغن هم به مواد گرفته شده بی افزاید.

با رسیدن رب به غلظت مناسب می توانید آن را از روی حرارت بردارید. سپس باید کمی به مواد موجود زمان بدهید تا در دمای محیط خنک بشوند. با خنک شدن رب می توانید آن را در ظرف های شیشه ای بسته بندی کرده و در یخچال قرار بدهید. موارد اشاره شده جزو یکی از روش های تهیه رب گوجه بود. امکان دارد روش های پخت گوجه متفاوت تری از موارد گفته شده وجود داشته باشد.‌

این شما هستید که باید انتخاب کنید با کدام یک از این روش ها راحت تر هستید. قبل از پخت رب باید بدانید که این کار به نسبت زمان بر است. شما باید در حین پخت دائما مواد گفته شده را ریز و رو کنید تا گوجه ها ته نگیرند. همچنین این کار نیاز به مهارت زیادی هم دارد. از این رو ممکن است برای دفعات اول از طعم رب خود چندان رضایت نداشته باشید اما مطمئنا می توانید به مرور رب های لذیذ و خوش مزه تر تهیه کنید.

برای جلوگیری از کپک زدن رب نیاز است تا از ظروف کاملا در بسته استفاده کنید. همچنین در هنگام مصرف رب باید از قاشق های تمیز استفاده کنید. با رعایت این موارد احتمال کپک زدن رب شما کاهش قابل توجهی پیدا می کند.

رب گوجه خانگی آفتابی

رب گوجه خانگی آفتابی کاملا طبیعی بوده و فاقد هر گونه رنگ و مواد افزودنی دیگر است. مطمئنا غذا هایی که با استفاده از این رب تهیه می شوند عطر و طعم بهتری در مقایسه با غذا های پخته شده با رب های شرکتی دارند‌. تهیه این محصول به صورت کاملا سنتی انجام می شود و همین طبیعی بودن و نداشتن مواد افزودنی، می تواند ارزش غذایی آن را بیشتر کند‌.

رب گوجه فرنگی آفتابی را می توانید با استفاده از دستور گفته شده در بخش قبل تهیه کنید. علاوه بر داشتن کیفیت مناسب، این محصول می تواند با هزینه کمتری هم تهیه بشود. اما نیاز به وقت زیاد از عواملی است که باعث شده تا اکثر افراد تمایلی به تهیه آن نداشته باشند. طعم رب گوجه آفتابی کاملا طبیعی بوده و از نظر ارزش غذایی هم این محصول بسیار غنی و مفید است.

رب گوجه فرنگی آفتابی ممکن است احتمالا طعم خاص تری از تمام رب‌هایی که تاکنون خورده اید، دارد. این محصول به همین دلیل طرفداران زیادی هم دارد.‌ اکثرا رب های محلی به این شکل تهیه می شوند و نمونه های شرکتی کمی به این شکل وجود دارند. از این رو شاید دسترسی به آن کمی سخت باشد. قیمت رب گوجه خانگی آفتابی بسته به کیفیت و طعمی که دارد ممکن است گران‌تر و یا ارزان تر از مدل های بازاری باشد.

استفاده از آفتاب در حین پخت این رب به این دلیل است که آفتاب می تواند میکروب ها و آلودگی های رب را از بين ببرد. به همین دلیل رب تهیه شده از نظر بهداشتی هم سالم تر خواهد بود. این محصول را می توانید از فروشگاه های تخصصی فعال در این زمینه پیدا کنید. این مراکز عمدتا جزو معدود مراکزی هستند که می توان از طریق آن ها رب آفتابی را تهیه کرد.

در این مجموعه بهترین انواع رب خانگی با طعمی که تا به حال تجربه نکرده اید، عرضه می شود. استفاده از مواد اولیه طبیعی و با کیفیت منجر به تولید محصولی شده است که کاملا طبیعی بوده و می تواند ارزش غذایی مناسبی داشته باشد.