طرز تهیه رب گوجه فرنگی در کارخانه به صورت کاملا استریل

رب گوجه فرنگی از جمله چاشنی های بسیار خوشمزه و پر کاربردی است که تمام خانوار از آن استفاده می کنند. این محصول با کیفیت های گوناگونی تولید می شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. طرز تهیه رب گوجه فرنگی در کارخانه ها با تهیه آن در منازل کمی متفاوت می باشد و همین امر باعث ماندگاری بیشتر گونه رب ها می‌شود. برای اینکه بتوانید با طرز تهیه این رب ها آشنا شوید، می توانید با ما همراه باشید.

رب گوجه فرنگی در کارخانه

کارخانه های بسیاری با برندهای گوناگون به تهیه رب گوجه فرنگی می‌پردازند تا به دست مشتریان برسانند. بسیاری از مصرف کنندگان سعی می کنند، رب گوجه ای تهیه کنند تا مصرف آن کمتر اما دوام و کیفیت آن بیشتر باشد. در ابتدا کارخانه داران گوجه های رسیده و سالم را از زمین های کشاورزی بدون واسطه خریداری می‌کنند. خرید این محصول به صورت انبوه و عمده انجام می گیرد.

بعد از تهیه گوجه و رساندن آن به درب کارخانه، آن ها را در دستگاه هایی قرار می‌دهد که به آن دستگاه سورت گفته می شود. در این گونه دستگاه ها گوجه های کال و نارس را از گوجه های سالم و مناسب جدا می کنند، زیرا گوجه های کال و سبز باعث بد شدن رنگ و طعم رب می‌شود. سپس آن‌ها را در حوضچه های بزرگ می ریزند و کاملاً می شویند و تمیز می نمایند.

بعد از شستشو گوجه فرنگی ها، آن‌ها را در درون خردکن های بسیار بزرگ می ریزند که گوجه ها خرد و له شود و برای مرحله بعد که پخت گوجه فرنگی ها است، آماده شود. گوجه فرنگی های خرد و له شده را با استفاده از دیگ های بخار بسیار بزرگ می پزند.

سپس آن‌ها را از صافی های بسیار بزرگی عبور می دهند تا پوست و ناخالصی ها از مواد اصلی جدا شود. بعد از اینکه این مرحله به اتمام رسید، به مواد افزودنی و نمک اضافه می‌کنند تا ماندگاری محصول بالاتر رود. همچنین رنگ و طعم آن خوشمزه تر شود.

بعد از اضافه کردن مواد افزودنی، آن‌ها را درون شیشه ها و یا قوطی های فلزی ریخته و کاملا استریل بسته‌بندی می شود و در مکان هایی که حرارت داده می‌شود، قرار می دهند تا کاملا استرلیزه شود و هوا درون آن گرفته شود تا باعث خرابی رب گوجه نگردد.

در حقیقت هوا زدایی از رب گوجه فرنگی ها امری مهم است که باعث می شود رب گوجه خراب نشود. سپس رب گوجه ها را در بسته بندی های مختلف به صورت شلی به بازار عرضه می کنند.

رب گوجه فرنگی

رب گوجه خواص و مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله آن‌ها داشتن ویتامین c فراوان است. این محصول می‌تواند افراد را در برابر انواع بیماری ها محافظت نماید. زیرا آنتی اکسیدان های فعال در این محصول باعث می‌شود تا افراد در برابر سرماخوردگی و انواع سرطان ها ایمن شود. یکی دیگر از مزایای رب گوجه فرنگی داشتن مقادیر ویتامین گروه ب می باشد.

این گونه ویتامین ها به ویژه برای افرادی که خواهان پوست زیبا و شفاف هستند، مناسب است. همچنین استفاده کردن از این محصول برای اشخاصی که ناخن و موی سالم و درخشان می خواهند، مناسب می باشد. ویتامین های گروه b به اشخاص که ریزش مو دارند نیز کمک می نماید تا ریزش مو در آن‌ها به صورت محسوسی قطع شود.

این محصول عطر و طعم بی نظیر به غذا می دهد و باعث برانگیخته شدن اشتها در افراد بیمار و کودکان می‌شود. رب گوجه فرنگی در بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی همانند قیمه و آبگوشت کاربرد دارد و به همین دلیل مصرف روزانه آن در کشور ما به صورت طبیعی بالا می باشد.

مصرف این محصول هیچگونه منعی ندارد. زیرا برای افراد ضرری نخواهد داشت. با این وجود افرادی که فشار خونی هستند، باید از رب های استفاده کنند که میزان نمک آن کمتر باشد تا دچار افزایش فشارخون نشوند.

برای تهیه رب گوجه فرنگی می توانید به روش های گوناگون اقدام کنید. می توانید این محصول را در فروشگاه های معتبر زنجیره‌ای و یا حتی در سوپرمارکت‌ها تهیه نمایید و از آن استفاده کنید. رب فرنگی که در کارخانه تولید می شود، دارای تاریخ تولید و انقضا است که حتماً به این مورد توجه داشته باشید. همچنین میزان موارد به کار رفته در آن همانند سدیم را به خوبی نشان می دهد که این امر به ویژه برای افرادی که فشار خونی هستند، مناسب است. زیرا که می توانند با دقت بیشتری به انتخاب رب گوجه بپردازند که سدیم کمتری داشته باشد.

تهیه رب گوجه فرنگی به صورت انبوه و عمده از کارخانه ها به فروشگاه ها انجام می شود. خرید رب گوجه به صورت عمده باعث می شود تا قیمت‌ها شکسته شود و با قیمت بسیار مناسب تری این محصول تهیه شود. البته خرید رب گوجه فرنگی علاوه بر اینکه به صورت عمده انجام می گیرد، به صورت جزئی نیز صورت می پذیرد.

روش دیگری که برای تهیه رب گوجه فرنگی مرغوب می‌توانید به کار گیرید، خرید از درگاه‌های اینترنتی است. در این روش با مراجعه به سایت های معتبر اینترنتی و فروشگاه‌های مجازی می توانید محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. در این روش رب گوجه را به صورت عمده و به صورت جزئی می توانید خریداری کنید.

ابتدا محصول را سفارش داده و سپس هزینه آن را از درگاه های بانکی پرداخت می نمایید و آن را در محل خود تحویل می گیرید. خرید رب گوجه فرنگی به صورت مجازی علاوه بر اینکه در هزینه های جانبی همانند رفت و آمد صرفه جویی می کند، در وقت و زمان شما که بسیار ارزشمند است نیز صرفه جویی خواهد کرد. رب گوجه فرنگی تولید شده در ایران به حدی مرغوب است که توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد. به همین دلیل این محصول به صورت صادراتی نیز به سایر کشور عرضه می شود.

عرضه رب گوجه فرنگی مرغوب و با کیفیت با قیمت بسیار استثنایی و مقرون به صرفه به کشورهای همسایه نظیر عراق و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می شود. این محصول به کشورهای اروپایی نیز صادر می گردد. این امر باعث می‌شود تا ارزآوری برای کشور ما توسط این محصول اندکی بالا رود. همچنین تهیه رب گوجه در داخل از کشور باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از افراد می شود و رشد اقتصادی کشور را در پی دارد.