رب گوجه فرنگی چگونه درست میشود

یکی از پر مصرف ترین چاشنی ها در غذاهای مختلف در سراسر دنیا انار و  رب انار یک لیتری است، برای برخی افراد این سوال پیش می آید که رب گوجه فرنگی چگونه درست می شود، در پاسخ به این سوال باید بدانید که رب گوجه فرنگی در دو نوع درست می شود. به صورت صنعتی و داخلی تولید می شود که برای تولید رب گوجه فرنگی از نمونه های صنعتی تولیدکنندگان با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مجهز آن را تولید می کنند.

در فرآیند تولید رب گوجه فرنگی به روش صنعتی، ابتدا گوجه فرنگی ها را دسته بندی کرده و گوجه فرنگی های سالم را از گوجه های آسیب دیده جدا می کنند، سپس گوجه فرنگی های سالم را شسته و در استخرهای مخصوص ضدعفونی می کنند و پس از این مرحله در داخل می ریزند و دستگاه خرد کن را خرد کرده و این نوع گوجه فرنگی ها را از صافی رد می کنیم تا آب آنها جدا شود سپس آب گوجه فرنگی را با حرارت زیاد داخل دستگاه می ریزند تا به غلظت مورد نظر برسد.

در مراکز تولید رب گوجه فرنگی صنعتی تمامی مراحل تولید و بسته بندی این مواد غذایی به صورت کاملا مکانیزه بوده و در این شرکت ها برای تولید رب گوجه فرنگی تنها هدایت ماشین آلات و تنظیم آنها بر عهده اپراتورها می باشد و این مواد غذایی کاملاً به صورت خودکار تولید می شوند، به همین دلیل از نظر بهداشتی کاملاً قابل اعتماد هستند.

اما رب انار در تهران که در منزل تهیه می شود با نمونه های صنعتی متفاوت است، افرادی که در منزل رب گوجه فرنگی تولید می کنند باید مراحل مختلفی را برای تهیه و طبخ رب گوجه فرنگی در منزل طی کنند تا رب ها از بالاترین کیفیت برخوردار باشند. برای تهیه رب گوجه فرنگی در منزل باید از گوجه فرنگی سفت و گوشتی استفاده کرد. گوجه ها را پس از شستن خرد کرده و در قابلمه می ریزیم و سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. پوست گوجه ها را گرم کنید تا از گوشت جدا شود.

سپس گوجه های داغ شده را از صافی رد کنید و آب آن ها را جدا کنید. بعد از این مرحله گوجه فرنگی ها باید آب پز شوند. آب گوجه فرنگی را باید روی حرارت ملایم بجوشانید تا رب به غلظت دلخواه برسد. نمک و روغن نباید به آن اضافه شود، در مرحله ای که رب به غلظت مورد نظر می رسد باید مقدار کمی نمک و روغن به آن اضافه شود تا این غذا کپک نزند.

برای اینکه رب و سس گوجه فرنگی خانگی کپک نزند بهتر است نکاتی را برای نگهداری آن رعایت کنید. اولین نکته این است که دانه های گوجه فرنگی را در حین پخت کاملا از آب جدا کنید. ظرف باید ظروف شیشه ای انتخاب شده باشد که درب آنها به روش خلاء بسته می شود، در هنگام ایجاد خلاء در ظرف شیشه ای، رب ها به هیچ وجه کپک نمی زنند.

رب گوجه فرنگی خانگی

از جمله محصولات قابل تولید در منزل می توان به رب گوجه فرنگی خانگی اشاره کرد، این غذایی که توسط برخی خانم ها در منزل تهیه می شود یکی از سالم ترین مواد غذایی است که ارزش غذایی بالایی دارد و می توان از آن به عنوان چاشنی استفاده کرد. در غذاهای ایرانی

رب گوجه فرنگی خانگی با استفاده از بهترین گوجه فرنگی سالم و تازه تهیه می شود و در تهیه این رب ها از هیچ گونه مواد افزودنی و نگهدارنده استفاده نمی شود به همین دلیل می توان گفت یکی از سالم ترین نمونه های رب گوجه فرنگی است.

اگر می خواهند رب گوجه فرنگی سالم و درجه یک داشته باشند، می توانند نمونه های خانگی خود را انتخاب کنند، زیرا این نوع محصولات فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند.

البته باید بدانید که روش نگهداری رب گوجه فرنگی خانگی با رب گوجه فرنگی صنعتی متفاوت است، به عنوان مثال رب گوجه فرنگی خانگی باید در مدت زمان کوتاهی پس از باز شدن استفاده شود و در صورت نگهداری طولانی مدت، قسمت روی رب کپک می زند.

همچنین فضای نگهداری رب گوجه فرنگی خانگی با رب های صنعتی متفاوت است.

رب گوجه فرنگی خانگی باید در جای کاملا تاریک و خنک نگهداری شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. برای نگهداری رب گوجه فرنگی خانگی باید آن را در ظروف شیشه ای قرار دهید.

ظروف شیشه ای ماندگاری این غذاها را افزایش می دهد.

امروزه در بازار چاشنی های گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی خانگی نیز وجود دارد که توسط خانم های زیادی در کارگاه های کوچک صنعتی تولید می شود و برای تولید این غذاها از بهترین گوجه فرنگی تازه و مواد اولیه استفاده می شود. رب ها طعم عالی دارند.

افرادی که به دنبال خرید رب گوجه فرنگی خانگی هستند می توانند به نمایندگی های فروش انواع رب گوجه فرنگی مراجعه کرده و نمونه های خانگی این محصولات را خریداری کنند.

از نظر قیمت باید بدانید که رب گوجه فرنگی خانگی قیمت بیشتری نسبت به رب های صنعتی دارد و خریداران برای خرید آن ها باید هزینه بیشتری بپردازند، زیرا این غذا هیچ گونه افزودنی ندارد و رب گوجه فرنگی خالص است.

افرادی که در زمینه فروش این غذا فعالیت می کنند، انواع رب هفت میوه و گوجه فرنگی خانگی را به صورت عمده به فروش می رسانند، بنابراین افرادی که تمایل به خرید محصولات سالم به تعداد زیاد دارند، می توانند این محصولات را به نمایندگی های فروش و عرضه مستقیم این محصولات سفارش دهند. محصولات باید مراجعه کنند

رب گوجه فرنگی خانگی یکی از نمونه های محصولات ارگانیک با ارزش غذایی بالاست که افراد زیادی تمایل به خرید آن را دارند. گروه فروش ما نیز در تلاش است تا بهترین رب گوجه فرنگی خانگی را از تولیدکنندگان برتر خود خریداری کرده و این محصولات را با بالاترین کیفیت و قیمت ارائه دهد.

بنابراین اگر به نمایندگی های فروش این محصولات دسترسی ندارید، می توانید به وب سایت فروش ما مراجعه کرده و فرم موجود در وب سایت ما را تکمیل کرده و رب گوجه فرنگی مرغوب خریداری کنید.