خواص رب گوجه ارگانیک و تاثیرات شگفت انگیز آن بر سلامتی بدن

خرید به صورت عمده یکی از بهترین راه هایی است که خریداران می‌توانند از آن برای تهیه رب گوجه مورد نیاز خود استفاده کنند به گونه ای که در خرید عمده امکان خرید محصول به هر مقداری وجود دارد و دیگری نیازی نیست که خریدار به چندین فروشگاه مراجعه کند.

از خواص رب گوجه ارگانیک می توان به این موارد اشاره نمود که مصرف رب گوجه به مدت ۱۴ روز به عنوان مکمل غذایی، عملکرد رگهای خون رسانی را در افراد سالم بهتر از قبل می کند

خواص رب گوجه

یکی از ویژگی‌ هایی که بر بازار فروش و استفاده گسترده از انواع رب گوجه موثر می باشد خواص رب گوجه است، زیرا این محصول از ترکیبات مفید و بسیار خوبی برخوردار می باشد و به لحاظ دارا بودن خواص جزو مواد غذایی مفید به شمار می‌ رود. رب گوجه خوب و ارگانیک بر سلامت مردان تاثیرات زیادی داشته و استفاده از این محصول فواید و خواص متعددی را برای مصرف کننده به همراه دارد.

یکی از خاصیت های گوجه فرنگی در بدن جلوگیری از ابتلای افراد به سرطان ها خصوصاً سرطان پروستات است. مواد و ترکیبات گوجه فرنگی سبب کاهش ابتلا به سرطان پروستات که یک بیماری در آقایان است می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده مصرف روزانه ۷۰ گرم رب گوجه فرنگی حاوی ۳۳ میلی گرم لیکوپن موجب بهبود بیش از ۳ % عملکرد در شريان ها می شود که این معیاری برای سلامت رگ های خون است.

رب گوجه فرنگی همچنین سرشار از ویتامین های گروه A بوده و مقادیر فراوانی عنصر معدنی آهن، پتاسیم، کلسیم و سدیم دارد، بنابراین مصرف آن در طی دوران بارداری به تامین انرژی مورد نیاز بدن، سلامت استخوان ها و مفاصل و رفع کم خونی کمک زیادی می کند.

رب گوجه از جمله چاشنیهای پرمصرف است که در اکثر غذاهای ایرانی کاربرد دارد، تولید رب گوجه به دو روش سنتی و صنعتی انجام می شود که هر کدام ویژگیهای مختص به خود را دارا می باشند.

در گذشته افراد سعی می کردند که رب گوجه را به روش سنتی در منازل خود تهیه کنند، اما با تاسیس شدن کارخانه‌های تولید رب در سراسر کشور، امروزه بیشتر مردم اقدام به خرید انواع آماده و کنسرو شده این محصول می نمایند، از این رو تجارت رب گوجه در بازار داخلی ایران رونق فراوانی دارد.

خریداری ربهایی که در به صورت خانگی تهیه می شوند، ممکن است سلامتی افراد را تهدید کند، زیرا این قبیل محصولات، به صورت غیر استاندارد تولید می شوند و بهداشتی نیستند، همچنین اغلب، دارای بنزوات سدیم هستند که یک ماده سمی است و مضرات فراوانی برای بدن دارد.

این فرآوده گیاهی در بسته‌هایی با وزنهای مختلف قرار می گیرد که افراد می توانند متناسب با نیاز خود اقدام به خرید آنها نمایند، اغلب خانواده‌های پر جمعیت از بسته‌های بزرگ تر و سنگین تر رب استفاده می کنند.

رب گوجه فرنگی به دو صورت فله و بسته بندی به فروش می رسد، نوع فله قیمت مناسب تری دارد و مشتریان با توجه به بودجه و نیاز خود، انواع رب را تهیه می کنند. روش دیگر عرضه رب، به صورت کلی یا جزئی می باشد که در خرید عمده و کلی، قیمت رب ارزان تر تمام می شود.

رب گوجه ارگانیک

به طور کلی قیمت محصولات پر مصرف خوراکی در بازار کشور، بر اساس پارامترهای مختلفی صورت می گیرد و استانداردهایی برای قیمت گذاری محصولاتی از قبیل رب گوجه ارگانیک در بازار وجود دارند که از آن جمله می توان به درجه کیفی رب، وزن و میزان غلظت محصول، روش تهیه رب گوجه به صورت سنتی و یا صنعتی، چگونگی عرضه، نام برند و کارخانه تولید کننده رب، نحوه بسته بندی بهداشتی محصول و سایر فاکتور هایی از این دست، اشاره نمود.

به طور کلی، هر چه کیفیت رب گوجه بالاتر باشد، طعم آن مطبوع تر بوده، دارای بافت یکنواخت و با غلظت مناسبی باشد، در دسته محصولات غذایی درجه یک و اعلا قرار می گیرد و بر این اساس قیمت مصرف کننده آن نیز بالاتر خواهد بود‌.

کیفیت رب گوجه در طول مدت نگهداری، به فاکتورهایی مثل مقدار افزودنی های موجود در رب گوجه، دمای انباری که در آن نگهداری می شود و همچنین مدت زمان انبارداری بستگی دارد. در این محصول، مقادیر فراوانی اسید سیتریک وجود دارد که در طول مدت انبارداری مقدار این اسید تا حد زیادی کاهش پیدا می کند، بنابراین برای جلوگیری از این مسئله، یکی از افزودنی های خوراکی که در فرآیند تولید رب به آن اضافه می شود، اسید سیتریک می باشد، اگر این ماده به حد کافی به رب اضافه نشود، باعث افت کیفیت آن می گردد.

در کارخانه ها، پخت گوجه فرنگی به منظور تولید رب، در شرایط دمایی مناسبی انجام می شود که این امر، سبب حفظ موادی از قبیل لیکوپن در فرآورده می گردد، در صورتی که در ربهای سنتی که در منازل پخته می شوند؛ به دلیل درجه حرارت بالا، لیکوپن موجود در گوجه، تا حد زیادی از بین می رود؛ علاوه بر این افراد برای ماندگاری بیشتر رب، مقدار زیادی نمک به آن اضافه می کنند که خود می تواند، کیفیت رب را کاهش دهد.

توزیع رب گوجه با بهترین کیفیت از درب کارخانه های تولید کننده این محصول آغاز می‌ شود، این کارخانه‌ ها شرایطی را فراهم می‌ سازند که مصرف کننده می تواند، ضمن معرفی محصولات امکان خرید راحتی را تجربه نماید. این روش خرید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می گردد، در خرید های اینترنتی هیچ واسطه ای در کار نیست و ارتباط مستقیمی به وجود می‌ آید که منجر به توزیع کالا با قیمت کارخانه می گردد.

خرید حضوری این کالاها با صرف زمان و هزینه همراه بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، زیرا مصرف‌ کننده باید یک بازه زمانی را به خرید اختصاص داده و در محل حضور پیدا کند. خرید حضوری همان خرید سنتی می باشد و در این روش مصرف کننده ها باید از منزل خارج شود و در فروشگاه‌ ها حضور پیدا کند. صاحبان این فروشگاه ها به عنوان واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده شناخته می‌ شوند، آن ها ابتدا خرید عمده را انجام می‌ دهند، سپس سود خود را به این کالا می افزاید و آن را به مصرف کننده ها عرضه می کنند.