طرز تهیه رب گوجه با پوست با روشی بسیار حرفه ای

 

با این که اکثر رب ها را با گوجه های پوست کنده تولید می نمایند اما با این وجود گاهی هم روکش های مقوی آن ها را جدا نمی کنند. در واقع طرز تهیه رب گوجه با پوست به این شکل است که میوه های قرمز رنگ را به صورت خرد شده می جوشانند و بعد از آن از افزودنی های طبیعی هم استفاده می کنند. البته زمان حرارت دهی هم خیلی مهم است تا این که محصولات نسوزند.

طرز تهیه رب گوجه

این محصولات درجه یک از میوه هایی درشت و شفاف تهیه می شوند و به همین دلیل آن ها را برای تهیه کردن خیلی از پلوهای مخلوط و خورشت ها انتخاب می کنند. در واقع تعداد زیادی از گوجه فرنگی های سالم در دستور پخت این اجناس به کار رفته اند و از این رو آن ها بسیار خوش رنگ، خوش طعم و مغذی می باشند.

بنابراین برای آماده کردن یک رب شگفت انگیز و با کیفیت زیاد به سراغ میوه‌ هایی می رویم که کاملا گوشت دار و سفت هستند و آن ها را با اندازه دلخواه مصرف می کنیم. در نتیجه با انتخاب این نمونه ها و چیدن اجزای سبز رنگ باید از یک چاقو برای تکه کردن آن ها استفاده کنیم چون قسمت های برش خورده سریع تر می پزند.

بهترین شکل برای برش دادن کالاها این است که آن ها را به ۴ تکه مساوی و یک اندازه تقسیم کنیم و در دیگ های دهن گشاد قرار دهیم. با این که خود گوجه ها حاوی فیبر زیادی هستند اما برای پخت کامل حتما آب بیشتری می خواهند. در واقع این آب زیاد باعث می شود که میوه ها در زمان پخت به کف دیگ نچسبند و نیز به طور کامل شیره آن ها بیرون بیاید.

در این رابطه هرچه گرما بیشتر باشد برای صرفه جویی در زمان بهتر است چون با این کار می توانیم گوجه ها را زودتر نرم کنیم. از طرف دیگر باید پوست خوردنی ها را با حوصله زیاد جدا نماییم و وقتی هم که شعله آتش زیاد باشد قطعا این کار را خیلی راحت تر انجام می دهیم.

معمولا حذف کردن پوست ها به مرغوب شدن رب های تولیدی و خوشمزه شدن آن ها کمک زیادی می کند چون این روکش های ظریف حتی در حرارت زیاد هم به درستی له نمی شوند. کلا دقت داریم که گوجه های تکه شده اولا به آرامی بپزند و هم این که لعاب کافی را پس بدهند.

پس بعد از این که چند ساعت گذشت حتما یک ظرف فلزی را بر می داریم و بر روی آن یک توری محکم و با سوراخ های متعدد را می گذاریم. در این کار شروع به فشار دادن مواد پخته شده می کنیم تا آب اجناس از توری سیمی خارج شود و هسته ها بیرون بمانند. معمولا هسته ها را به این خاطر خارج می کنیم که ترکیبات صاف شده کپک نزنند و به فساد دچار نشوند.

غلظت و قوام کالاها هنوز کم است که در نتیجه آن ها را با کمی نمک می پزیم. این ماده شور هم برای جلوگیری از کپک زدن است و هم این که شدت غلظت ترکیبات را افزایش می دهد. بعد از این که غلیظ شدن اجناس به پایان رسید باید از روغن مایع استفاده کنیم چون این چربی ارگانیک بر روی درخشندگی رب ها تاثیر فوق العاده ای می گذارد.

در ادامه جوشاندن مواد را متوقف می کنیم چون این ترکیبات نباید یکسره بر روی گرمای طولانی باشند. با سرد شدن نمونه های غذایی می توانیم آن ها را در ظروف شیشه ای تمیز قرار بدهیم و در یخچال نگهداری کنیم چون هوای گرم اثراتی منفی دارد.

رب گوجه با پوست

خیلی از افراد به صورت سنتی این محصولات را تهیه می‌ کنند و از این رو پوست گوجه ها را هم از بین نمی برند چون این لایه ها کامل ترین خواص را دارند. در این حالت تولید کننده ها مواد اولیه را فقط خرد می نمایند و آن ها با تمام اجزای داخلی و بیرونی فرآورده سازی می کنند.

با این کار ذره ای از اجزای گوجه ها دور ریخته نمی شود و در نتیجه کلیه رب ها با پوست های خوشرنگ به دست می آیند. در واقع تولید کننده هایی که به شیوه سنتی کار می کنند همیشه این کالاهای مفید را به همراه پوست آسیاب شده خودشان ارائه می دهند چون به مفید بودن تمام ترکیبات گوجه ها واقف هستند.

معمولا تولید این نمونه ها با رب های معمولی فرق می کند و از این رو آن ها را حتما قبل از جوشیده شدن در داخل میکسر قرار می دهند. این کار تجربه ای جدید را برای افراد به وجود می آورد علی الخصوص مصرف کننده هایی که به بالا رفتن ارزش غذایی رب ها فکر می کنند. در نتیجه تولید کننده ها می توانند در خانه های خود و با انتخاب میوه هایی سالم و ترش نشده به تولید مناسب ترین فرآورده ها بپردازند.

از طرفی زدن نمک در میان این کالاها الزامی است چون بدون وجود این ماده تمام گوجه ها دیرتر آب می اندازند و نرم شدن آن ها طول می کشد. در واقع نمک یک محرک طبیعی است که بر روی روان کردن میوه ها تاثیر زیادی می گذارد و امروزه آن را در تمام تولیدات خانگی به کار می برند.

قاعدتا مصرف کننده ها این نمونه های تولیدی را با ارزش غذایی مصرف می نمایند و در نتیجه توانایی آنزیم های گوارش، سلول های مغزی و اندام های استخوانی خود را خیلی بالا می برند. به این شکل افراد با خوردن این تولیدات حتی پوستی سالم تر به دست می آورند چون فیبر موجود در پوست ها باعث لایه برداری صورت می شود و نیز از بروز تیرگی جلوگیری می کند.

از سویی دیگر به بحث شیرین رژیم درمانی می پردازیم که امروزه چالشی بزرگ برای خیلی از خانم ها شده است. در واقع خانم هایی که به لاغر ماندن خود می اندیشند و از چاقی دوری می کنند می توانند از چاشنی جاتی استفاده کنند که با پوست گوجه تهیه شده اند.

در کل با رونق گرفتن بازارهای اینترنتی هر مدل از این تولیدات را با بسته بندی های خوب و به صورت خانگی توزیع می کنند. همچنین شیشه های موجود فاقد ترکیبات شیمیایی هستند چون در داخل خانه ها به عمل آمده اند و با قیمت خوب قابل ارسال هستند.